Πρακτικές συμβουλές για γονείς:
- Οι δύο γονείς είναι σημαντικό να ακολουθείτε σταθερή και κοινή πορεία διαχείρισης.
- Θέστε σαφή και σταθερά όρια και κανόνες στο περιβάλλον του σπιτιού
- Ο χώρος μελέτης είναι σημαντικό να είναι συγκεκριμένος, μεγάλος και αφαιρετικός.
- Στο γραφείο τοποθετείται μόνο ένα μάθημα τη φορά και μόνο τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα.
- Ξεκινήστε με τα μαθήματα που απαιτούν απομνημόνευση.
- Η μελέτη στο σπίτι είναι σημαντικό να είναι οργανωμένη και με αρκετά διαλείμματα (ο χρόνος μελέτης είναι σημαντικό να σπάζει με αρκετά διαλείμματα).
- Δίνετε ανατροφοδότηση στο παιδί συχνά και άμεσα.
- Δώστε προσοχή σε κατάλληλη συμπεριφορά του παιδιού και αγνόηση σε ακατάλληλη (μη επικίνδυνη) συμπεριφορά του παιδιού.
- Επιβραβεύστε τη συγκεκριμένη λειτουργική συμπεριφορά άμεσα.
- Οι συνέπειες είναι σημαντικό να διατυπώνονται σε ήρεμο τόνο φωνής, να είναι άμεσες και κατανοητές προς στο παιδί.
- Εστιάστε στην επιθυμητή συμπεριφορά που θέλετε να αυξήσετε, όχι στην ανεπιθύμητη.
- Προσαρμόστε τις απαιτήσεις σας στις δυνατότητες του παιδιού.
- Δώστε στο παιδί σας απλές οδηγίες. Στα μικρότερα παιδιά δώστε μια οδηγία τη φορά και ποτέ με ερωτηματικό τρόπο.
- Προσφέρετε σταθερό ωράριο ύπνου και διατροφής.
- Προωθείστε το παιδί σε εξωσχολικές δραστηριότητες (κολύμπι, στάδιο,..).
- Ενισχύστε τα παιχνίδια με πάζλ, λέγκο και άλλες δραστηριότητες που ασκούν την συγκέντρωση της προσοχής.
- Αναθέστε του υπευθυνότητες στο σπίτι (καθάρισμα δωματίου, στρώσιμο κρεβατιού,..).
- Το δωμάτιο του παιδιού είναι σημαντικό να είναι οργανωμένο με συγκεκριμένες θέσεις για τα αντικείμενα.
- Οργανώστε το παιδί σας μέσω της ύπαρξης πίνακα ανακοινώσεων μέσα στο δωμάτιο, όπου τοποθετούνται σημαντικά χαρτιά ή υπενθυμίσεις δραστηριοτήτων.
- Η επιλογή των ρούχων και η προετοιμασία της τσάντας από το προηγούμενο βράδυ αποτελούν ασκήσεις υπευθυνότητας και οργάνωσης για το παιδί.
- Ασκήσεις προσανατολισμού και κατευθύνσεων στο χώρο, όπου δραστηριοποιείται το παιδί, και γενίκευση των ασκήσεων σε άγνωστα περιβάλλοντα είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της οπτικοχωρικής του αντίληψης.
- Χρησιμοποιείστε κάρτα αυτοδιαχείρισης της συμπεριφοράς (σχολείο-σπίτι).
- Τα παιδί είναι καλό να μαθαίνει τα μαθήματα με σχεδιαγράμματα και μοιρασμένα σε ενότητες. Τα μεγάλα κείμενα είναι καλό να μάθει να τα διαβάζει τμηματικά υπογραμμίζοντας τα κύρια σημεία.
- Ασκήσεις απομαγνητοφώνησης κειμένων είναι πολύ καλές για την ενίσχυση της οπτικής και ακουστικής μνήμης και συγκέντρωσης.
- Κάντε χρήση της επανάληψης.
- Ενίσχυση του παιδιού για χρήση της αυτοδιόρθωσης.
- Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να χρησιμοποιείτε παιχνίδια που βοηθούν στην απομνημόνευση και σειροθέτηση.
Μηλίτσα Δημητρίου
Εγγεγραμμένη Σχολικός / Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος (Αριθμός Μητρώου 423)
Εγγεγραμμένη Σχολικός / Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος (Αριθμός Μητρώου 423)