Limassol Therapy Center

Διαμόρφωση του περιβάλλοντος για παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας: Πρακτικές συμβουλές για γονείς

Πρακτικές συμβουλές για γονείς:

  • Οι δύο γονείς είναι σημαντικό να ακολουθείτε σταθερή και κοινή πορεία διαχείρισης.
  • Θέστε σαφή και σταθερά όρια και κανόνες στο περιβάλλον του σπιτιού
  • Ο χώρος μελέτης είναι σημαντικό να είναι συγκεκριμένος, μεγάλος και αφαιρετικός.
  • Στο γραφείο τοποθετείται μόνο ένα μάθημα τη φορά και μόνο τα αντικείμενα που είναι απαραίτητα.
  • Ξεκινήστε με τα μαθήματα που απαιτούν απομνημόνευση.
  • Η μελέτη στο σπίτι είναι σημαντικό να είναι οργανωμένη και με αρκετά διαλείμματα (ο χρόνος μελέτης είναι σημαντικό να σπάζει με αρκετά διαλείμματα).
  • Δίνετε ανατροφοδότηση στο παιδί συχνά και άμεσα.
  • Δώστε προσοχή σε κατάλληλη συμπεριφορά του παιδιού και αγνόηση σε ακατάλληλη (μη επικίνδυνη) συμπεριφορά του παιδιού.
  • Επιβραβεύστε τη συγκεκριμένη λειτουργική συμπεριφορά άμεσα.
  • Οι συνέπειες είναι σημαντικό να διατυπώνονται σε ήρεμο τόνο φωνής, να είναι άμεσες και κατανοητές προς στο παιδί.
  • Εστιάστε στην επιθυμητή συμπεριφορά που θέλετε να αυξήσετε, όχι στην ανεπιθύμητη.
  • Προσαρμόστε τις απαιτήσεις σας στις δυνατότητες του παιδιού.
  •  Δώστε στο παιδί σας απλές οδηγίες. Στα μικρότερα παιδιά δώστε μια οδηγία τη φορά και ποτέ με ερωτηματικό τρόπο.
  • Προσφέρετε σταθερό ωράριο ύπνου και διατροφής.
  • Προωθείστε το παιδί σε εξωσχολικές δραστηριότητες (κολύμπι, στάδιο,..).
  • Ενισχύστε τα παιχνίδια με πάζλ, λέγκο και άλλες δραστηριότητες που ασκούν την συγκέντρωση της προσοχής.
  • Αναθέστε του υπευθυνότητες στο σπίτι (καθάρισμα δωματίου, στρώσιμο κρεβατιού,..).
  • Το δωμάτιο του παιδιού είναι σημαντικό να είναι οργανωμένο με συγκεκριμένες θέσεις για τα αντικείμενα.
  • Οργανώστε το παιδί σας μέσω της ύπαρξης πίνακα ανακοινώσεων μέσα στο δωμάτιο, όπου τοποθετούνται σημαντικά χαρτιά ή υπενθυμίσεις δραστηριοτήτων.
  • Η επιλογή των ρούχων  και η  προετοιμασία της τσάντας από το προηγούμενο βράδυ αποτελούν ασκήσεις υπευθυνότητας και οργάνωσης για το παιδί.
  • Ασκήσεις προσανατολισμού και κατευθύνσεων στο χώρο, όπου δραστηριοποιείται το παιδί, και γενίκευση των ασκήσεων σε άγνωστα περιβάλλοντα είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της οπτικοχωρικής του αντίληψης.
  • Χρησιμοποιείστε κάρτα αυτοδιαχείρισης της συμπεριφοράς (σχολείο-σπίτι).
  • Τα παιδί είναι καλό να μαθαίνει τα μαθήματα με σχεδιαγράμματα και μοιρασμένα σε ενότητες. Τα μεγάλα κείμενα είναι καλό να μάθει να τα διαβάζει τμηματικά υπογραμμίζοντας τα κύρια σημεία.
  • Ασκήσεις απομαγνητοφώνησης κειμένων είναι πολύ καλές για την ενίσχυση της οπτικής και ακουστικής μνήμης και συγκέντρωσης.
  • Κάντε χρήση της επανάληψης.
  • Ενίσχυση του παιδιού για χρήση της αυτοδιόρθωσης.
  • Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να χρησιμοποιείτε παιχνίδια που βοηθούν στην απομνημόνευση και σειροθέτηση.

 

Μηλίτσα Δημητρίου
Εγγεγραμμένη  Σχολικός  / Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος (Αριθμός Μητρώου 423)